Izazovi međugeneracijske suradnje (X, Y, Z, α)
Četvrtak, 09.04.2026.
Zagreb
Ponedjeljak, 06.04.2026.
Opis:
Pripadnici generacije Z predstavljaju sve veći udio na tržištu radne snage. Njihove specifičnosti i razlike u odnosu na prethodne generacije ponekad rezultiraju nižom razinom razumijevanja i pojavom različitih izazova prilikom suradnje u radnom okruženju.
Zašto se o generaciji Z toliko priča u posljednje vrijeme, zašto je korisno razumjeti njihove karakteristike, te kako te spoznaje možemo koristiti u svojoj svakodnevnoj interakciji s ciljem unaprjeđenja suradnje i odnosa, bilo da se radi o poslovnim, bilo da se radi o privatnim odnosima? Upravo ovim i sličnim pitanjima bavit ćemo se na ovom treningu.
Ciljevi:
Cilj ovog treninga je kroz interaktivni pristup i mnogo praktičnih, edukativnih aktivnosti potaknuti uvid u važnost razumijevanja specifičnosti generacije Z. Budući da će se mnogo raditi na konkretnim primjerima (osobnim primjerima i primjerima drugih sudionika) s naglaskom na znanstvene spoznaje i primjere dobre prakse, cilj će također biti da se na kraju treninga stvorit akcijski plan aktivnosti koje će polaznici moći primjenjivati u svakodnevnoj praksi kako bi unaprijedili odnos i olakšali rješavanje izazovnih situacija s kolegama/suradnicima koji pripadaju generaciji Z. A ukoliko i sami pripadate ovoj generaciji, nadamo se da ćete kroz trening osvijestiti neke vlastite obrasce i specifičnosti svoje generacije, te da ćete se na taj način ubuduće lakše uskladiti i surađivati s pripadnicima drugih generacija.
Metode rada:
Metode rada uključuju interaktivno prezentiranje, demonstracije, učenje po modelu i učenje temeljeno na iznošenju osobnog iskustva, praktične vježbe, diskusije, individualni i grupni rad.
SADRŽAJ I RASPORED
Karakteristike generacije Z
- Kako se definira generacija i koje su osnove značajke pojedine generacije (X, Y, Z, α)
- Generacija Z u odnosu na druge generacije
- Prednosti i izazovi generacije Z
Praktične vježbe: Osobno iskustvo – case study
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
Naši stavovi prema generaciji Z
- Važnost stavova
- Predrasude o generaciji Z
- Kako savladati eventualne predrasude
Praktične vježbe: Detektiraj svoje predrasude - upitnik
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
Kako surađivati s pripadnicima generacije Z
- Specifičnosti komunikacije s generacijom Z
- Što možemo naučiti od generacije Z
- Izgradnja odnosa i razvoj razumijevanja
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
Praktične vježbe: Izrada akcijskog plana
Dr.sc. Boris Balent, mag. psych., diplomirao je psihologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a doktorirao na Kineziološkom fakultetu na temu Misaonog postava (mindset). Više od 15 godina radi kao konzultant na poslovima procjene i selekcije zaposlenika, edukacijama, coachingu i razvoju HR sustava. Osmislio je i održao niz treninga iz područja mekih vještina: komunikacijske vještine, upravljanje konfliktima, upravljanje stresom, leadership, motivacija i sl. Vodio je mnoge projekte u domeni ljudskih potencijala i sportske psihologije. Kao vanjski suradnik na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, Kineziološkom fakultetu, Hrvatskim studijima, Univerzi na Primorskem, predavao je Komunikacijske vještine, Psihološke tehnike u praksi i Sportsku psihologiju. Vanjski je suradnik University of Coventry iz Engleske. Stalno se usavršava, a jedno od njih je i doškolovanje iz kognitivno-bihevioralne terapije te edukacija za trenere (Train the trainer, Systemic Gestalt Coaching i sl.). Autor je dvije knjige i mnogih stručnih i znanstvenih članaka. Također radi i kao sportski psiholog u području psihološke pripreme profesionalnih i vrhunskih sportaša i timova. Psiholog je u GNK Dinamo Zagreb gdje je postavljao sustav psihološke pripreme, a osobno je zadužen za psihološku pripremu prve momčadi kluba.

