14. 10. 2021.
U krizi treba: 1.ostati staložen, 2. brzo odlučivati i 3. gledati u budućnost

Održali smo intervju s mr. sc. Nikolom Cvjetkovićem, članom uprave za financije AWT International-a, koji će održati predavanje na temu Upravljanja financijama u krizi na

3. Financijskoj konferenciji, 27.10.2021.

 

1. Kako Vi u poduzeću definirate da je nastupila kriza? Koji su ključni pokazatelji za to?

Nema jednoznačnog odgovora na ovo pitanje.
Pratimo razne pokazatelje poslovanja koji nam pokazuju koliko smo spremni i kako ćemo reagirati na krizu kada nastupi.
Kao najbitnije izdvojio bih kretanje operativne marže, pokazatelje likvidnosti te korištenje financijske i operativne poluge.
Samo nastupanje krize teže je definirati te treba razlikovati izvore krize i efekte koje ona ima na poslovanje. Ključno je pitanje da li se kriza mogla predvidjeti ili je nastupila iznenada. Ako se mogla predvidjeti moramo razlikovati situacije u kojima su prepoznati rani znakovi upozorenja, i poduzele određene mjere, ili su se isti ignorirali. Uzmimo na primjer veliku financijsku krizu iz 2008. godine. U našu se zemlju ista prelila s otprilike godinu dana kašnjenja, što znači da je bilo dovoljno vremena za pripremu poduzeća na utjecaje krize. Covid-19 kriza je isto nastupila s nekoliko mjeseci kašnjenja, iako je velika većina u ranoj fazi smatrala da se neće dogoditi u ovom obimu. Uvijek treba osluškivati što se događa u okruženju i procjenjivati sposobnost reakcije na krizne događaje.

2. Na koji način ostvarujete profitabilnost u krizi?

S obzirom na našu djelatnost mogu reći da smo mi uvijek spremni na mogućnost smanjenja poslovnog obujma koji može nastupiti zbog nekog kriznog događaja.
U tom nam je kontekstu mogućnost rezanja prodajnih i logističkih kapaciteta relativno kratkog daha, ali ipak time možemo upravljati profitabilnošću.

3. Koje KPI-eve koristite u postpandemiji za mjerenje financijskog zdravlja poslovanja?

Ne mogu reći da smo uveli neke nove KPI-eve u naše poslovanje nastupom Covid-19 pandemije. Međutim, pratimo sve pokazatelje poslovanja kojima možemo pratiti operativnu efikasnost i povezati je sa strateškim smjernicama. Ono što smo dodali je veća dubina praćenja KPI-eva po različitim dimenzijama poslovanja.

4. Što biste posebno istaknuli da CFO može napraviti u krizi za dobrobit poslovanja?

Mislim da CFO u krizi može dati potrebnu stabilnost i detaljno objasniti uzročno-posljedične veze kod donošenja različitih odluka s obzirom da ima najsveobuhvatniji pogled na poslovanje.

5. Koje ste glavne lekcije naučili u poslovanju u Covid-19 krizi?

Mislim da su glavne lekcije za bilo koju kriznu situaciju ostati staložen u svakom trenutku, ne odugovlačiti s odlukama i gledati korak naprijed.

 

Ako želite saznati više o Upravljanju financijama u krizi, pridružite nam se na 3. Financijskoj konferenciji 27.10.2021. godine.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.
 
 Novosti - Arhiva