03. 05. 2024.
Strategija dugoročno održivog upravljanja ljudskim potencijalima

Nataša Odak, Menadžerica odjela razvoja ljudskih resursa, dm-drogerie markt d.o.o. u Hrvatskoj, u kratkom intervjuu objasnila je Strategiju dugoročno održivog upravljanja ljudskim potencijalima, a o ovoj temi će detaljnije biti govora na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.

 

Kako se razvijaju i primjenjuju politike ravnoteže između poslovnih ciljeva i dobrobiti zaposlenika?

Razvijanje i primjena politika ravnoteže između poslovnih ciljeva i dobrobiti djelatnika ključni su za postizanje održivog uspjeha organizacije.

Mi u dm-u smatramo da je zadovoljstvo naših djelatnika ključno za uspješnost cijele tvrtke. Shodno tome od samih početaka stavljamo naglasak na ravnotežu privatnog i poslovnog života nudeći fleksibilno radno vrijeme, mogućnost rada od kuće te stavljajući naglasak na osobni razvoj djelatnika. Zadovoljstvo djelatnika polazi od toga da poslodavac primjećuje njegove potrebe te na temelju tih potreba stvara radnu klimu i atmosferu takvu da se posao i privatno može uravnotežiti. U dm-u redovito provodimo interna istraživanja zadovoljstva naših djelatnika te prema tim rezultatima detektiramo područja za razvoj u okviru kojih poboljšavamo procese. To radimo na razini cijele tvrtke, ali i na razini manjih jedinica poput timova ili prodavaonica.

Osim edukacija kojima ih želimo osvijestiti na važnost ravnoteže između privatnog i poslovnog života, uz razne aktivnosti želimo povezati djelatnika i njegovu obitelj s tvrtkom. Jedna od takvih aktivnosti je dm Obiteljski dan koji se održava jednom godišnje, s ciljem povezivanja djelatnika i njihovih obitelji, koji jedan dan provedu ugodno poslijepodne u dm dialogicumu uz razne aktivnosti. Pružamo podršku i majkama u poslovanju, osiguravajući im potrebne informacije, mentorstvo tijekom porodiljnog dopusta i fleksibilnost kako bi uspješno uskladile obiteljske i profesionalne obveze. Također, za najmlađe članove obitelji tri puta godišnje pripremaju se aktivnosti pod nazivom dm Kreativni klinci gdje djecu naših djelatnika potičemo da se kreativno izražavanju te ih nagradimo prigodnim poklonom.

Bitan nam je i odnos prema zdravlju. Naši ambasadori zdravlja djeluju unutar timova kako bi pomogli svojim kolegicama i kolegama u razvijanju zdravih navika.  Održivost i etično poslovanje postaju sve važnija pitanja, posebno za mlađe generacije. U skladu s tim, potičemo sve naše djelatnike da žive zdrav i održiv način života (kakav njegujemo i u našim poslovnicama te u upravnom distributivnom centru) te da se pridržavaju etičkih standarda u svemu što rade. Ova inicijativa seže dalje od radnih prostorija, jer vjerujemo da je naša odgovornost prema lokalnoj zajednici jednako važna kao i prema našim djelatnicima. Stoga, potičemo društveni angažman u lokalnoj zajednici na razne načine. Osiguravamo slobodne dane za volontiranje, podržavamo inkluziju djelatnika s invaliditetom te redovito organiziramo akcije poput darivanja krvi. Na ovaj način, želimo biti aktivan sudionik u zajednici i djelovati na dobrobit onih koji nas okružuju.

 

Kako strategije upravljanja ljudskim potencijalima podržavaju promociju raznolikosti u radnoj snazi?

Strategije upravljanja ljudskim potencijalima igraju ključnu ulogu u promicanju raznolikosti u radnom okruženju, a podržavaju promociju raznolikosti u radnoj snazi kroz politike zapošljavanja, edukaciju djelatnika o raznolikosti, razvoj inkluzivne korporativne kulture te kroz poticanje raznolikosti u vodstvu i donošenju odluka. U dm-u je čovjek uvijek u središtu svega, bio to djelatnik, poslovni partner ili kupac. Taj pristup njegujemo i prilikom zapošljavanja, a ponosni smo i na činjenicu da postotak žena na vodećim pozicijama iznosi gotovo 90 %. Također surađujemo s raznim udrugama za inkluziju pružajući mogućnost integracije njihovih štićenika u radno okruženje.

 

Kako organizacije određuju i prate ključne pokazatelje uspješnosti u upravljanju ljudskim potencijalima?

Jedan od pokazatelja je definitivno zadovoljstvo postojećih djelatnika, zadržavanje djelatnika i privlačenje novih djelatnika. Organizacije prate ove pokazatelje koristeći kvantitativne metode poput anketa, istraživanja, praćenja podataka i analitike. Njihovi rezultati pomažu u identifikaciji jakih strana, poboljšanja područja i donošenju informiranih odluka o upravljanju ljudskim potencijalima.

Zadovoljstvo djelatnika na razini svih zemalja u kojima dm posluje ispitujemo internim istraživanjem mišljenja djelatnika kroz koji se obrađuju različita područja vezana uz rad i razvoj, zadovoljstvo poslom, razinu motivacije i osjećaj pripadnosti.

Što se tiče zadržavanja djelatnika, ponosni smo što u dm-u imamo velik broj dugogodišnjih kolega koji ostaju vjerni tvrtki, a mnogi su tu još od samog dolaska dm-a u Hrvatsku. Ovu lojalnost prepoznajemo i cijenimo te kao znak zahvalnosti, godišnje povećavamo prihode svim našim djelatnicima, a osim toga, isplaćujemo jubilarne nagrade djelatnicima koji u dm-u neprekidno rade 10, 15, 20 i 25 godina.

Za privlačenje novih djelatnika prvenstveno snažno razvijamo našu employer branding strategiju, kako nacionalno tako i na razini svih zemalja u kojima dm posluje. Tu prije svega naglasak stavljamo na prezentaciju postojećih benefita za djelatnike, ali i razvoj novih benefita koje možemo pružiti kako bi naši djelatnici bili zadovoljni na radnom mjestu.

Kako se upravljanje ljudskim potencijalima prilagođava radu na daljinu i virtualnim timovima?

Upravljanje ljudskim potencijalima prilagođava se radu na daljinu i virtualnim timovima kroz korištenje tehnologije za komunikaciju, jasnu komunikaciju o očekivanjima, praćenje ispunjavanja ciljeva, podršku djelatnicima, poticanje timskog rada i suradnje te ravnotežu između poslovnih i privatnih potreba. Ove prilagodbe omogućuju učinkovito upravljanje timovima i ostvarenje poslovnih ciljeva u virtualnom okruženju.

Svjesni smo novih trendova koje nam je donijela 2020. godina kad smo bili na neki način primorani raditi u uvjetima bez fizičkog kontakta. To nas je potaknulo napraviti promjene, ali nam je pokazalo da potpuna digitalizacija odnosno virtualizacija nije preporučljiva zbog socijalnog kontakta koji djelatnici moraju osjetiti. Radimo u timovima gdje je kontakt s ljudima jedan od najbitnijih faktora kako bi se prepoznale sve potrebe kojima težimo udovoljiti. Kombinacija rada na daljinu i rada iz ureda pokazala nam se kao odlično rješenje. Svakako rad na daljinu bismo mogli navesti kao i jedan od benefita za naše djelatnike.

Kako organizacije potiču radnu angažiranost zaposlenika kroz strategije upravljanja ljudskim potencijalima?

Uloga upravljanja ljudskim potencijalima je ključna u poticanju radne angažiranosti zaposlenika. U dm-u angažiranost djelatnika potičemo jasnom komunikacijom i vizijom prema kojoj stremimo zajedničkim naporima i trudom cijelog tima. Poticanje timskog rada, suradnje i inkluzivnog radnog okruženja može značajno pridonijeti radnoj angažiranosti djelatnika. Unutar tvrtke njegujemo dijalošku kulturu koja čini temelj našeg shvaćanja međusobne suradnje. To konkretno znači da uvijek u vidu imamo smisao. Kada djelatnici razumiju svrhu svog rada i kako njihov doprinos doprinosi ostvarenju organizacijskih ciljeva, osjećaju se angažiranima i povezanim s ciljevima organizacije.

Njegovanje kulture u kojoj se cijene i potiču povratne informacije od djelatnika ključno je za njihov osjećaj angažiranosti. Osim redovite mogućnosti davanja i dobivanja povratne informacije od djelatnika, ali i voditelja, na razini svake poslovne godine svaki voditelj sa svojim djelatnikom individualno provodi razgovor o međusobnim odnosima i potencijalu. Važno nam je znati gdje se djelatnik vidi te koji su koraci k određenim ciljevima u razvoju njegove karijere. To je isto tako prilika i za voditelja da dobije sveobuhvatnu povratnu informaciju o svom stilu i načinu vođenja te odnosima unutar timova.

Također ono što je u dm-u jako naglašeno jest ulaganje u rast i razvoj svakog djelatnika. Pružanje prilika za razvoj i napredovanje djelatnika ključno je za poticanje radne angažiranosti. Našim djelatnicima na razini svake poslovne godine nudimo različite edukacije za razvoj stručnih znanja kao i soft skills edukacije. Jer uspjeh dm-a temelji se na uspjehu svakog od našeg djelatnika. Također, sva otvorena radna mjesta unutar tvrtke raspisujemo prvo interno kako bismo postojećim djelatnicima omogućili daljnji razvoj u karijeri, a djelatnicima koji pokazuju angažman i daju više od sebe dajemo priliku napredovanja na više pozicije unutar timova.

Osim toga, angažiranost naših djelatnika potičemo i unapređenjem radnog okruženja. Tako u našem dm dialogicumu pružamo razna mjesta za neformalna druženja i razgovore poput kuhinja i restorana, ali i izdvojenog kutka koji nazivamo „zeleni kutak“ jer je okružen biljkama, a on omogućuje djelatnicima da uzmu trenutak za sebe i malo predahnu kada im je to potrebno. Ugodno radno okruženje te razna događanja poput maškara, dm Adventa, dm Božićne večere, dm Obiteljskog dana i slično gdje djelatnicima omogućujemo druženje u opuštenijoj atmosferi potiče međusobnu povezanost, a to dovodi do veće angažiranosti.

Kao dobar primjer poticanja angažiranosti djelatnika u dm-u istaknuli bismo i internacionalne Tjedne zdravlja koje smo proveli u ovoj poslovnoj godini na razini svih 14 zemalja u kojima dm posluje. Tijekom tih tjedana djelatnicima smo omogućili razne sadržaje na temu mentalnog, fizičkog i socijalnog zdravlja, razne mogućnosti sudjelovanja poput nagradnih natječaja i izazova, a povratne reakcije su bile zaista na visokoj razini. Tako su u sklopu Tjedana zdravlja primjerice tijekom aktivnog vikenda svi djelatnici imali priliku provesti vrijeme krećući se, a imali smo i organizirane aktivnosti u timovima poput planinarenja, šetnji i sl. diljem cijele Hrvatske. Ponosni smo što je u aktivnom vikendu sudjelovao 1.081 djelatnik, a cijela priča imala je i humanitarni karakter jer smo u sklopu ove aktivnosti za svakog djelatnika koji je sudjelovao posadili 2 stabla, dakle ukupno gotovo 2.200 stabala, čime smo aktivno pomogli i zajednici u kojoj djelujemo.

 

Više o temi Strategija dugoročno održivog upravljanja ljudskim potencijalima na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.
 
 
 Novosti - Arhiva