29. 04. 2024.
Kako osigurati preduvjete za generiranje inovacija?

Bojan Horvačić, CEO, Tehnika, u kratkom intervjuu objasnio je kako osigurati preduvjete za generiranje inovacija, a o ovoj temi će detaljnije biti govora na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.

 

Kako organizacije mogu identificirati ključne trendove i signale promjene kako bi oblikovale svoju strategiju inovacija?

Osrednji inoviraju kad moraju, a dobri (uspješni) inoviraju kontinuirano.

U prilog tome govori i podatak da, na globalnom razini, 40% CEOs smatra da njihova organizacija neće biti ekonomski održiva u sljedećih 10 godina ako nastave raditi na isti način kao što sada rade (PWC, Global CEO survey, 2023.). Svatko tko želi biti održivo (dugoročno) uspješan, trebao bi znati da uvijek treba inovirati. Neki od pokazatelja koji mogu pratiti u odnosu na druge dionike na tržištu su:

  • smjer industrije – što je trend?
  • nove tehnologije u industrijama kao što je AI
  • regulatorne promjene kao što je ESG
  • smjernice za rodni jaz u plaćama (eng. gender pay gap)
  • zakon o strancima
  • generacijske promjene na tržištu rada
  • očekivanja kao što je fleksibilizacija radnog vremena.

Možemo inovirati proces, uslugu, proizvod, model poslovanja u manjem opsegu ili značajnije. Organizacije trebaju imati dodijeljene uloge odnosno ljude, koji će kontinuirano osluškivati i pratiti što se događa tj. dedicirane razvojne uloge, a ne samo operativne.
 

Koje su najvažnije kompetencije i resursi potrebni organizacijama kako bi uspješno provodile svoju strategiju inovacija?

Osim očitog budžeta za razvoj i implementaciju koje god promjene, važno je znati da se u organizacijama, inovacija događa samo tamo gdje ljudi osjećaju „psihološku sigurnost“  te se ne boje se griješiti. Psihološku sigurnost primarno kreiraju kvalitetne vještine vođenja ljudi, odnosno upravljanje ljudima. Kompetencije, vještine i znanja koje „hrane“  inovativnosti su:

  • intelektualna znatiželja
  • otvorenost prema novom
  • tolerancija na nedovršenost
  • propitivanje
  • testiranje mogućih opcija
  • vještine sistemskog razmišljanja
  • bazične vještine suradnje i  empatije prepoznavanje prostora za inovaciju, a onda i podržati njezin razvoj.

Potrebna je određena razina poslovnog rezultata i efikasnosti – jer inovacija traži vrijeme. Inovacija se ne događa kroz multitasking – vještina upravljanja za inovaciju podrazumijeva pravilnu raspodjelu resursa, ljudi, vremena, agilnost, korištenja međufunkcijskih znanja.

Organizacije koje razvijaju kulturu učenja, razvoja i suradnje, lakše inoviraju od onih koje su samo usmjerene na core rezultat.
 

Kako organizacije mogu balansirati između ulaganja u istraživanje i razvoj novih inovacija te održavanje stabilnosti i kontinuiteta u poslovanju?

Ako uspješnost u inoviranju i kontinuiranom razvoju prihvatimo kao nužnost, možemo reći da radni učinak svakog od nas, osim onih hard core KPI-eva, treba sadržavati i kvalitetu onoga što nam je važno za inoviranje. Inoviranje treba postati „redovan“ KPI koji očekujemo i onda to vrednujemo. Svakako, dio resursa svjesno se i ciljano mora alocirati u razvoj. To je ključan mindset lidera / menadžera – što nam je iznimno važno.

Neke organizacije svjesno „odvajaju“ dio organizacije u zasebne  dijelove koji se bave isključivo testiranjem novih ideja (više u IT svijetu) po fail fast metodi.
 

Kako se može osigurati da inovacijska strategija bude fleksibilna i prilagodljiva kako bi se brzo reagiralo na promjene u okruženju?

Bitna je primjerena kultura organizacije i upravljanja, uključujući kontinuirani feedback loop kao sastavni dio procesa koji uključuje: što kažu klijenti, partneri, zaposlenici, tržište… Važno je učenje i prihvaćanje modela „beta verzije“, te je sve kontinuirano „u razvoju“.

Ovo traži učenje i razvoj koji se ne događa samo u organizacijama već počinje od škole i obitelji. 
 

Kako se može potaknuti raznolikost u procesu inovacija kako bi se osigurala široka perspektiva i kreativnost u generiranju novih ideja?

Uključiti što više ljudi u procese inoviranja jer ljudi lakše prihvaćaju promjenu ako su uključeni u njezino nastajanje, treba prikupiti bottom up viđenje, pitati različite od nas te osigurati stvarnu raznolikost u procesima. Ovo dolazi iz stvarne kulture inkluzivnosti i suradnje, a opet počinje s onom „psihološkom sigurnosti“ spomenutom na početku.

 

Više o temi kako osigurati preduvjete za generiranje inovacija na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.
 
 
 Novosti - Arhiva