20. 10. 2021.
Fleksibilnost i prilagodba poslovanja u krizi

Održali smo intervju s Daliborom Sokolovićem, članom uprave za financije Petrokemije, koji će održati predavanje na temu Upravljanja financijama u krizi na:

3. Financijskoj konferenciji, 27.10.2021. uživo u The Westin Zagreb Hotelu

 

1. Koliki je po Vama značaj izazova vezanih uz energetsko tržište koji se trenutačno pojavljuju?

Trenutna kretanja su nastavak onoga što se događalo prethodne godine te nam samo potvrđuje da se nalazimo u izrazito promjenjivom ciklusu s vrlo visokim oscilacijama. Ovo je vrlo jasan indikator kako bi trendovi mogli izgledati u narednim godinama: vrlo brze i nagle promjene s doticanjem povijesnih minimuma i maksimuma, bilo s aspekta cijena ili ponude-potražnje. Kompanije se ovom okruženju moraju prilagoditi u vrlo kratkom roku, imajući u vidu promjene na svim aspektima poslovanja – upravljanje procesima, ljudskim resursima, rizicima.

2. Kakav pristup bi po Vama trebala poduzeti poduzeća, primarno vezano na postojeću situaciju oko energenata?

Različito okruženje različito utječe na pojedine kompanije pa tako i njihov pristup treba biti individualan. Generalno, fokus na upravljanje rizicima, veća dinamika u cjenovnim politikama, fleksibilni proizvodni procesi, troškovna efikasnost na što većoj razini.

3. Koliko se zapravo može utjecati na eksterne izazove, a koliko je prikladna strategija prilagođavanja?

Utjecaj na eksterne izazove uglavnom je djelomičan kroz aktivno upravljanje cjenovnim rizicima te smanjivanje ovisnosti o pojedinim tržištima ili izvorima sirovina. S druge strane, većina ovih aktivnosti ograničava realizaciju potencijalnih pozitivnih prilika na tržištu i bitno je do koje mjere su kompanije spremne ostati izložene eksternim utjecajima. Dugoročno, kompanije će morati biti sve više fleksibilne i prilagodljive tržištu, primjenjujući kontinuiranu strategiju prilagođavanja istom.

4. Koliki utjecaj, odnosno kakav efekt na upravljanje krizom se može postići djelovanjem na interne faktore utjecaja?

Fleksibilnost internih faktora je ključna za uspjeh i kontinuitet poslovanja, također ako gledamo period posljednje dvije godine. Kompanije koje se dobro nose s postojećim izazovima su one s izraženom fleksibilnosti svojem poslovanju, npr. prilagodbi svojih prodajnih procesa, optimizaciji kanala opskrbe, upravljanju investicijama te u konačnici, možda i najbitnije - ljudskim resursima: motivaciji za promjenama, fleksibilnosti, novom dinamikom. Kompanije koje se nisu prilagodile danas imaju značajnih izazova i problema, koji u vrlo kratkom roku mogu rezultirati vrlo negativno za njihov rezultat i dugoročnu održivost. 

5. Kakvi su dugoročni efekti ovakve situacije i što možemo naučiti iz iste?

Glavni efekt većine kriza treba sagledati upravo s dugoročnog aspekta. Značajan broj kompanija s kojima surađujem kroz zadnje dvije godine su promijenile način kako pristupaju poslovanju, interno i eksterno. Kompanije koje imaju jasno definirane dugoročne strategije razvoja (tehnološkog, tržišnog, HR) imale su jasan fokus i trenutni izazovi uglavnom su samo potvrdili i ojačali taj smjer, u nekim primjerima su ga čak i ubrzali. Znati kuda idemo, kako to ostvariti te kako se nositi s izazovima tržišta uz maksimalnu efikasnost resursa koje koristimo na tom putu osnova su za dugoročno preživljavanje i rast.  

 

Ako želite saznati više o Upravljanju financijama u krizi, pridružite nam se na 3. Financijskoj konferenciji 27.10.2021. uživo u The Westin Zagreb Hotelu.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.
 
 
 Novosti - Arhiva