29. 06. 2015.
Ključni pokazatelji poslovanja (KPI -Key performance indicators)  i menadžersko izvještavanje

Za aktivno i prema budućnosti usmjereno upravljanje poduzećem, menadžmentu je potrebno dostavljanje specifičnih, upravljačko-relevantnih informacija u formi izvještaja – u točno određeno vrijeme, na točno određeno mjesto i tako pripremljeni, odnosno vizualizirani, da se tvrdnje shvate intuitivno. Naravno da pripremanje takvih izvještaja nije nimalo jednostavno.

Izazovi su višestruki:
• Odgovorni za dijelove organizacije koriste različite upravljačke pristupe. Posljedica toga su nedosljednosti u izvještavanju.
• Informacije potrebne za donošenje odluka nisu raspoložive i moraju se pripremiti ručno uz visoke troškove.
• Dostupna količina podataka informacija od tržišta, proizvodnje, logistike itd. eksponencijalno se povećava.
  Dobivanje točnih informacija iz podataka i njihovo vrednovanje postaje sve teže.

Kako bi se ti izazovi svladali, potrebno je osigurati uvjerljivu koncepciju, „know-how“ za tehničku implementaciju i strukturiranje da bi se menadžersko izvještavanje od svih strana prihvatilo kao „jedinstvena točka istine“. Horváth & Partners u tom području slijede integrirani pristup koncepcije, tehnologije i upravljanja promjenama. Ključni element pri tome je sadržajni prikaz poslovnog modela – DNK poduzeća – kao cjeloviti model poslovanja. Time ostvaruju kontinuitet upravljanja temeljen na određenim ključnim pokazateljima uspješnosti (KPI). Ovaj koncept značajno doprinosi izbjegavanju „prenatrpanosti“ izvještaja informacijama. Ispravnim izvođenjem neophodnih podataka i automatizacijom generiranja informacija, izbjegavaju se dugotrajni i skupi procesi njihove izrade.

Horváth & Partners su osmislili pristup za izvrsne menadžerske izvještaje koji se temelji na šest nezaobilaznih glavnih čimbenika:

  1. Sadržaji izvještaja neprestano moraju biti usmjereni na upravljačku logiku poduzeća, financijski i nefinancijski ključni pokazatelji uspješnosti moraju pronaći uravnoteženo odobrenje.
  2. Svaka skupina primatelja izvještaja prima pojedinačno i na vrijeme informacije koje odgovaraju njihovoj upravljačkoj ulozi.
  3. Definicija pokazatelja temelji se na specifičnosti uprave poduzeća, dodatno usmjereni komentari povećavaju njihovu sadržajnost.
  4. Kombinacija tablica, grafova i grafičkih elemenata promiče intuitivno razumijevanje informacija.
  5. Podupiranje sustava, automatizirani procesi izvještavanja (npr. workflow podrška) i fokusiranje na zadatke (centar kompetencija) omogućuju brzu i jeftinu, kao i jednako fleksibilnu izradu izvještaja.
  6. Usklađeno IT okruženje osigurava pripremu podataka brzo i bez pogreške. Primjena inovativnih rješenja poslovne inteligencije stvara fleksibilnost (npr. intuitivna navigacija) i omogućuje inovativna mobilna rješenja za izvještavanje.


Izvor:
1. KPI & Management Reporting

Napisala: Ivana Domitran, mag. comm., mag. educ. croat., Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje

 

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.