Upravljanje učinkom i KPI-evi u ljudskim potencijalima

Ova radionica je treći modul edukacijskog programa HR ACADEMY.

OPIS:

Upravljanje učinkom je proces koji  za cilj ima pratiti ostvarenje poslovnih i razvojnih ciljeva svakog zaposlenog, nagraditi pojedinca sukladno ostvarenju poslovnih ciljeva  i  u konačnici osigurati uspjeh cijele kompanije. 
Upravljanje učinkom  jedan je od najvažnijih poslovnih procesa unutar kompanije. Kompanije koriste upravljanje učinka kako bi pratile učinak pojedinca, razvile njegovo znanje, vještine i u konačnici osigurale uspjeh kompanije. Iako je upravljanje učinkom mnogo više od postavljanja ciljeva i godišnjeg razgovora upravo su se ti dijelovi pokazali kritični.
Prema istraživanjima Watson Wyatt pokazalo je da troje od desetero zaposlenika vjeruje da dobro vođen proces pomaže uspješnosti kompanije no manje od 40% zadovoljno je načinom na koji se  postavlja jasne ciljeve i dobivaju konstruktivnu povratnu informaciju.

Ljudski potencijali imaju specifičnu ulogu u životu svake organizacije jer su zaduženi za temelj svake tvrtke – zaposlenike. Pridodamo li tome i dodatnu odgovornost s kojom bi svi trebali pristupati kada se radi o ljudima, jasno je da govorimo o iznimno osjetljivoj zadaći. Određivanja i praćenja KPI-eva, a posebno tumačenje rezultata i donošenje odluka trebalo bi uvijek biti utemeljeno na objektivnim pokazateljima. Posljedice pogrešno postavljenih ili pogrešno protumačenih KPI-eva mogu nanijeti silne gubitke, ne samo u materijalnom smislu. Svrha KPI-eva u Ljudskim potencijalima je pružiti informacije za donošenje odluka i planiranje, povećati produktivnost, optimizirati troškove, unaprijediti procese i zaposlenike, te kroz navedene aktivnosti biti partner ne samo menadžmentu već i svakom zaposleniku.

CILJEVI:

  • Razumjeti kako uspješno vođen proces upravljanja učinkom može povećati efikasnost pojedinca i tima
  • Postaviti mjerljive poslovne ciljeve
  • Definirati  plan razvoja uz pomoć modela kompetencija
  • Dati konstruktivnu povratnu informaciju
  • Pripremiti se za godišnji razgovor sa zaposlenikom
  • Voditi godišnji razgovor
  • Stjecanje znanja potrebnih za izradu i implementaciju KPI-eva u ljudskim potencijala kroz razumijevanje izazova u radu ljudskih potencijala te upotrebu metodike postavljanja ciljeva za praćenje i upravljanje ključnim pokazateljima uspješnosti rada ljudskih potencijala.

KOME JE NAMIJENJENA?

Edukacija je namijenjen menadžerima koji u svom timu rukovode ljudima.

METODE RADA:

Predavanje, praktične vježbe, igranje uloga, diskusija i razmjena iskustava individualna i grupna povratna informacija.

SADRŽAJ I RASPORED:

1. DAN

Upravljanje učinkom jedan od najvažnijih procesa kompanije

  • Zadatci i uloga menadžera
  • Elementi procesa upravljanja učinkom
  • Tradicionalan pristup vs. novi trendovi
  • Razvoj zaposlenika

PRAKTIČNA VJEŽBA:  Analiza slučaja, kratke vježbe s ciljem prepoznavanja problema zaposlenika

Postavljanje ciljeva

  • Od strategije do individualnih ciljeva
  • Što je važno kod definiranja ciljeva
  • Kako definirati SMART ciljeve
  • Kako mjeriti postavljene ciljeve

PRAKTIČNA VJEŽBA: Studija slučaja gdje će se na opisanoj situaciji definirati ciljevi zaposlenika

Razvojni plan kroz model kompetencija

  • Što su  kompetencije
  • Opis posla vs. kompetencije
  • Što je važno kod ocjenjivanja kompetencija
  • Kako dati  povratnu informaciju

PRAKTIČNA VJEŽBA: Studija slučaja gdje će se na opisanoj situaciji definirati potrebe razvoja zaposlenika

Razgovor sa zaposlenikom

  • Kako se pripremiti za godišnji razgovor
  • Generacijske razlike i način komunikacije
  • Vođenje razgovora o učinku zaposlenika

PRAKTIČNA VJEŽBA:  Simulacija godišnjeg razgovora sa zaposlenikom

2. DAN

Osnovna pravila kod određivanja KPI-eva i sustav KPI-eva u ljudskim potencijalima

  • Strateški ciljevi ljudskih potencijala
  • Važnost KPI-eva
  • Najčešće greške pri definiranju i odabiru KPI-eva

Praktični primjeri: Analiza stadija razvijenosti odjela ljudskih potencijala

Glavne grupe KPI-eva u ljudskim potencijalima I

  • Zapošljavanje - regrutacija/selekcija
  • Plaće benefiti i nagrađivanje

Praktični primjeri:
Izrada strategije za employee branding i KPI-eva vezanih za regrutaciju, selekciju i zapošljavanje
Izrada modela i KPI-eva za sustav nagrađivanja i benefita

Glavne grupe KPI-eva u ljudskim potencijalima II

  • Zadovoljstvo i razvoj zaposlenika, organizacijska klima i kultura
  • Edukacije

Praktični primjeri:
Izrada upitnika i KPI-eva za zadovoljstvo zaposlenika
Izrada KPI-eva vezanih za praćanje zadovoljstva i učinkovitosti edukacija

Glavne grupe KPI-eva u ljudskim potencijalima III

  • Planiranje broja zaposlenih i budžetiranje troškova
  • Zakonska regulativa

Praktični primjeri:
Izrada plana zapošljavanja i budgeta ljudskih potencijala
Izrada KPI-eva vezanih za zakonsku regulativu

Članak Ivane Vidaković Orešić "KPI-evi u ljudskim potencijalima" možete preuzeti na ovdje.

Članak se nalazi u 8. broju časopisa "Kontroling, financije i menadžment" čija je tema Ključni pokazatelji poslovanja.

 

Ukoliko ste zainteresirani za otvorenu edukaciju ispunite dolje navedena polja kako bismo Vas mogli pravovremeno obavijestiti o terminu održavanja. Ukoliko Vas pak ima više od petero, u mogućnosti smo doći k Vama i organizirati in-house edukaciju na željenu temu. Odaberite područje Vašeg interesa i kliknite na gumb pošalji.

  •   
  •   
 
 
Sve edukacije
 Edukacije