13. 01. 2015.
Zašto Kontroling u ugostiteljsko turističkim tvrtkama?

Kako u praksi ugostiteljskih, hotelskih i turističkih tvrtki, u uvjetima recesije i rastuće konkurencije, upravljati rezultatima poslovanja, koji moraju biti tržišno konkurentni i održivi?

• Prva domaća praksa profesionalnog upravljanja kreće od 1996. godine, a nešto duža je međunarodna praksa, koje upućuju na uvođenje Kontrolinga u ugostiteljsko turističke tvrtke!
• Najefikasniji način je prihvaćanje istih međunarodnih standarda pravila i postupaka (SPP) za upravljanje poslovnim rezultatima i propisivanje priručnika sa  SPP Kontroling hotelske tvrtke, prema kojem svi manageri i zaposlenici istovremeno upravljaju pojedinačnim i zajedničkim rezultatima poslovanja. 
• Izrada priručnika sa SPP Kontroling je jedan sporazum koji sprječava tisuće nesporazuma koji se javljaju u upravljanju poslovnim rezultatima na svim nivoima upravljanja. Zato je Priručnik s cjelovitim modelom upravljanja poslovnim rezultatom te njegova implementacija u praksi i povezivanje s informatičkim sustavom, prvi veliki korak za svaki menadžment hotelsko turističke tvrtke.
• Organiziranje i planiranje, mjerenje i ocjenjivanje radi poboljšavanja rezultata u tvrtki temelji se na istom menadžerskom izvještajnom sustavu (MIS) tvrtke, koji je sastavni dio SPP Kontroling.
• MIS tvrtke se operativno povezuje sa informatičkim sustavom u tvrtki (PMS) i dalje sa sustavom brandinga (izgradnja branda), kod tvrtki koje upravljanju ugostiteljsko turističkim proizvodom s brandom (vlasti, tuđi ili kombinirani standardi branda). 

Zašto Kontroling u ugostiteljsko turističkim tvrtkama?

• Kontroling organizira i osigurava zajedničko i cjelovito menadžersko upravljanje poslovnim rezultatima prema istim globalnim Jedinstvenim standardima računa svjetske industrije smještaja / Uniform System of Accounts for the Lodging Industry – USALI.
• Funkcija ili Odjel kontrolinga je ključan dio uprave tvrtke koji integrira strateško i operativno upravljanje: financija, računovodstva, kontrole troškova, nabave, zaprimanja i skladištenja, informatičkih sustava, kadrova i drugo, u  cjelovito upravljanje poslovnim rezultatom tvrtke, na način da on bude što bliži postavljenim ciljevima u Poslovnom planu tvrtke. 
• Kontroling je cjelovit model i alat upravljanja poslovnim rezultatima tvrtke, jer obuhvaća sve upravljačke funkcije i rezultate: planiranja, organiziranja, kadrovskog upravljanja, vođenje poslovanja te zajedničku kontrolu upravljanja i poboljšanja rezultata. 
• Kontroling upravlja strukturom i segmentima poslovnih rezultata, te ih mjeri i ocjenjuje prema istim Jedinstvenim standardima svjetske industrije smještaja / USALI.
• Struktura i segment poslovnog rezultata imaju isti jedinstveni način Planiranja i Izvještavanja o izmjerenom i ocjenjenom rezultatu. 
• Planirani i ostvareni poslovni rezultat, iskazuje se u segmentu internog USALI računa dobiti i gubitka u proizvodnji usluga (smještaj, hrana, piće, sport i rekreacija, trgovina, turistička agencija i dr. ili u troškovnom računu podrške (u upravi, kadrovima, kontrolingu, marketingu i prodaji, održavanju i energiji i dr.). 
• Kontroling mjeri učinkovitost i potiče sve uključene na akciju unaprjeđenja, koja je presudna za svako menadžersko natjecanje i pobjeđivanje boljih i najboljih tvrtki na međunarodnom turističkom tržištu.  

Zbog nužnosti upravljanja cjelovitim poslovanjem po segmentima te zbog istog globalnog i lokalnog mjerenja i ocjenjivanja rezultata poslovanja, prema jedinstvenom svjetskom sustavu u praksi, ova edukacija je usmjerena na praktično usvajanje istih standarda I know-how, kojima se na tržištu iskazuje poslovni rezultat, povezan s područjima pojedinačne i zajedničke odgovornosti menadžmenta i zaposlenika.

Uloga Kontrolinga u praksi hrvatskih hotelskih i turističkih tvrtki stalno jača od 1996. godine. Pionirsko uvođenje Kontrolinga povezano je izravno s osnivanjem prve hrvatske međunarodne menadžerske tvrtke Croatia Hotels & Resorts pri Zagrebačkoj banci, koja je upravljanja turističkom imovinom banke u tvrtkama Istraturist Umag, Jadranturist Rovinj i dr.

Zaključno, najvažnija uloga Kontrolinga u suvremenoj praksi je osigurati što cjelovitije menadžersko upravljanje kvalitetom i dobiti. To je sinteza poslovnog rezultata, koja osigurava cilj - što konkurentniji i održivi rezultat poslovanja u ugostiteljstvu i turizmu.

dr. sc. Nikola Karamarko, dipl. oec. hotel. i turiz.

 

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.