04. 02. 2014.
Prodajne vještine

Sama pomisao na prodajne vještine u većini nas izaziva različite reakcije. Oni koji su u prodaji žele vidjeti o čemu se radi nadajući se da će nešto novo naučiti, neki misle da sve već znaju, da se prodajne vještine ne uče, nego se čovjek rađa kao prodavač, a neki koji ne rade direktno u prodaji misle da im obzirom na posao koji obavljaju, prodajne vještine zapravo ne trebaju, da su rezervirane za uski krug ljudi koji se bave prodajom.

Jednom sam razgovarala sa bliskom prijateljicom zaposlenom na mjestu direktorice u marketingu koja mi je rekla da joj je prodaja zapravo jako odbojna jer je asocira na agresivnost, prijevaru, .. Rekla mi je da nikad ne bi mogla uvjeravati nekoga nešto, prodavati mu nešto, bilo bi joj neugodno. Međutim, u stvarnosti, potpuno nesvjesna ranije izrečenog, moja prijateljica je svaki dan uspješno prodavala svoje ideje kako svojim zaposlenicima, kolegama iz prodaje, tako i marketinškoj agenciji, prodavala svoju ideju nadređenima, pregovarala oko budžeta, cijeli posao joj je bio baziran na prodaji određenih ideja širokom auditoriju putem medija i bila je jako uspješna. Često su mi kolege iz kontrolinga na zajedničkim sastancima budžetiranja rekle da mi se zapravo dive kako se mogu baviti prodajom, kako nikad ne bi mogli obavljati takav posao, ali su mi svejedno svaki tjedan uspješno prodali svoje ideje ili smo pregovarali dok nismo došli do za obje strane zadovoljavajućeg dogovora ili zaključka, kojeg smo onda opet „prodali“ nekome drugome.

Svi smo mi zapravo u prodaji i to svaki dan, neovisno kojim se poslom bavimo, svi mi manje više uspješno ili ne se bavimo prodajom.  Počevši od trenutka kada se probudimo, kad vlastitoj djeci, suprugu, nesvjesno prodajemo svoj plan, ideje, do posla gdje svaki trenutak prodajemo svoje ideje kolegama, zaposlenicima, nadređenima, partnerima. U svakom trenutku naše prodajne vještine su u uporabi. Kad to osvijestimo, shvaćamo da neovisno u kojem smo poslu, naše prodajne vještine su važne, jer ako ništa drugo prodajemo sami sebe, postajemo prihvaćeniji, znamo kako pobuditi interes ljudi oko sebe i održati ga, kako pokrenuti ljude u smjeru realizacije svojih ideja, a da pri tome se nitko ne osjeća ugrožen i vidi i svoj interes u tome.

Prodajne vještine nisu povezane sa genima, već se uče cijeli život i ovisno koliko snage i vremena čovjek ulaže u razmišljanje o svojim postupcima, toliko je uspješan u prodaji.  

Prodajne vještine su i zapravo zanatski posao. Koju god metodologiju primjenjujemo uvijek je bitno poštivati osnovna načela tog zanata: moraš znati tko si ti, za koga radiš, što zapravo prodaješ, kome su upućene tvoje usluge, proizvodi, ima li netko sa sličnom ponudom, je li uspješniji ili lošiji od nas, koji su nam klijenti, zašto baš oni, koja su nam očekivanja, zbog čega bismo trebali biti uspješni,....i na koncu moramo znati što onda kad prodamo, što se onda događa, moramo imati plan i naravno ne zaboraviti našeg kupca, partnera ili sugovornika.

Neovisno u kojoj smo vrsti posla, poznavanje prodajnih vještina pomaže nam u izgradnji vlastitog samopouzdanja, promociji vlastitih aktivnosti, boljoj uspješnosti, ali i da kao član tima budemo uspješniji u radu s kolegama iz tvrtke.

mr.sc. Željka Senjak

Ako želite saznati više o samim tehnikama prodajnih vještina, primjeni raznih metodologija, iskušanih i potvrđenih u poslovnoj praksi, prijavite se za edukaciju "Prodajne vještine" da Vas pravovremeno možemo obavijestiti o njenom održavanju.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.