Datum i mjesto održavanja:
Ponedjeljak, 24.04.2023.  -  Utorak, 25.04.2023.
Zagreb
Rok za prijavu:
Srijeda, 19.04.2023.
 
Uvod u kontroling u zdravstvu

Ova radionica je 1.modul Škole kontrolinga u zdravstvu

Opis:
Kontroling se u svijetu već desetljećima etablira kao neizostavna pomoć managementu bilo koje organizacije pri što preciznijem i pravodobnijem detektiranju i rješavanju različitih problema. Međutim, u hrvatskom javnom zdravstvu moderan i učinkovit kontroling još je uvijek prilično rijetka pojava, iako zdravstvene ustanove, i javne i privatne, mogu značajno unaprijediti svoje poslovanje uvođenjem i kontinuiranom primjenom instrumenata kontrolinga. Stoga bi intenzivnija primjena kontrolinga u zdravstvu predstavljala značajno unaprjeđenje postojeće upravljačke prakse i podizanje učinkovitosti cijelog sustava. U hrvatskom zdravstvu postoji veliki prostor za poboljšanja po pitanju upravljanja poslovnim procesima, a postoji i ogromni potencijal za bolje korištenje već postojećih resursa. Koje su osnove kontrolinga u zdravstvu i kako ga najbrže i najefikasnije uvesti u svakodnevno poslovanje, možete saznati na ovoj edukaciji.

Ciljevi:
Cilj ove specijalističke radionice je istaknuti ulogu specijalista za kontroling u cjelokupnom poslovnom okruženju zdravstvenog sustava i potaknuti na razmišljanje o daljnjem razvoju kontrolinga u zdravstvu.

Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i trenerom.

Kome je namijenjena:
Menadžmentu i stručnjacima u javnim i privatnim zdravstvenim ustanovama, zdravstvenim osiguranjima i zdravstvenoj administraciji, te sadašnjim i budućim rukovoditeljima i specijalistima u kontrolingu, financijama i računovodstvu u zdravstvu.

SADRŽAJ I RASPORED

1. DAN

08:30 - 09:00  Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30  Koncepcija kontrolinga

  • Misija kontrolera
  • Temeljna načela kontrolinga
  • Pretpostavke korištenja instrumenata kontrolinga
  • Buduća perspektiva korištenja instrumenata kontrolinga
  • Operativni i strateški izazovi poslovanja
  • Obilježja modernog kontrolera
  • Analiza potencijala kontrolera

PRAKTIČNA VJEŽBA: Analiza kvalitete kontrolinga u poduzeću

10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Koristi od postojanja kontrolinga u poduzeću

  • Uloga kontrolinga u unapređenju poslovanja
  • Suradnja kontrolinga i menadžmenta
  • Sličnosti i razlike između kontrolinga i interne revizije

PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada godišnjeg kalendara aktivnosti kontrolera

12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Postupak uvođenja kontrolinga

  • Postojanje i izgradnja svijesti o važnosti postojanja kontrolinga u poduzeću
  • Primjena projektnog pristupa pri uvođenju kontrolinga
  • 7 faza uvođenja kontrolinga

PRAKTIČNA VJEŽBA: Postupak uvođenja kontrolinga u vlastito poduzeće

14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Mogući organizacijski oblici kontrolinga

  • Evolucijsko vs. revolucijsko organiziranje kontrolinga
  • Generacije kontrolera: predodžbe o ulozi kontrolera u poduzeću
  • Linijski, štabno, (de)centralizirano organiziran kontroling
  • Rent-a-Controller: ekonomska nužnost ili organizacijska iluzija

PRAKTIČNA VJEŽBA: Pozicioniranje kontrolinga u organizacijskoj strukturi

2. DAN

08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Kontroling u zdravstvu

  • Specifičnosti kontrolinga u zdravstvu
  • Temeljne strateške odrednice poslovanja u zdravstvu
  • Uloga kontrolera u zdravstvenoj ustanovi

PRAKTIČNA VJEŽBA: Koncipiranje temeljnih strateških odrednica u zdravstvu

10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Ključni pokazatelji poslovanja u zdravstvu

  • Organizacija i financiranje hrvatskog zdravstvenog sustava
  • Odabir i korištenje ključnih pokazatelja poslovanja u zdravstvu
  • Određivanje benchmarkinga u zdravstvu

PRAKTIČNA VJEŽBA: Praktična organizacija i primjena ključnih pokazatelja poslovanja u zdravstvu

12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Uloga kontrolera u procesu poslovnog planiranja i izvještavanja u zdravstvu

  • Korisnici poslovnih informacija u zdravstvu
  • Suradnja kontrolera i vlasnika poslovnih procesa u zdravstvu
  • Unutarnji i vanjski izvori poslovnih informacija
  • Organizacija procesa planiranja i izvještavanja

PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada kalendara planiranja i izvještavanja u zdravstvu 

14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Uloga kontrolera u procesu kontrole troškova u zdravstvu

  • Specifičnosti pojave i praćenja troškova u zdravstvu
  • Modeli obračuna troškova u sustavu zdravstva
  • Definiranje izvještajnog okvira i analiza ostvarenja planiranih troškova

PRAKTIČNA VJEŽBA: Obračun i analiza troškova u procesima u zdravstvu

 
Dr. sc. Mladen Meter
 

Dr. sc. Mladen Meter je konzultant i direktor tvrtke Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje. Posjeduje višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama u međunarodnim tvrtkama (Kaufland, Generali, Basler), a trenutačno radi samostalno i s renomiranim inozemnim partnerima na brojnim projektima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Magistrirao je 2005. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, 2006. završio je Controlling Stufenprogramm na austrijskom Controller Institutu u Beču te položio ispit za diplomiranog financijskog kontrolera, a 2012. je doktorirao na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Također se školovao na poslovnoj školi IEDC Bled School of Management i na Horváth Akademie u Njemačkoj. Međunarodno je certificirani HICHERT®IBCS konzultant i trener te certificirani konzultant partner za IBCS certificirana informatička rješenja za izradu profesionalnih poslovnih izvještaja i prezentacija prema HICHERT®IBCS standardima. Pripremio je međunarodne kontroling standarde za Hrvatsku te je kao jedini suradnik koji nije iz njemačkog govornog područja bio član međunarodnog projekta (Njemačka, Švicarska, Austrija, Hrvatska) za prepoznavanje i poboljšanje kontroling standarda u poslovnoj praksi poduzeća. Također je jedini koautor, koji nije iz njemačkog govornog područja, međunarodnih standarda kontrolinga „Standards im Controlling“ (njemačko izdanje). Autor je brojnih certificiranih edukacijskih programa za kontroling, financije i menadžment te urednik časopisa za poslovnu praksu „Kontroling, financije i menadžment“ i knjiga „Najnoviji trendovi u kontrolingu“, „Instrumenti kontrolinga“ „Menadžment i kontroling“. Voditelj je radne grupe ICV Croatian Adriatic Region, međunarodne udruge kontrolera ICV – Internationaler Controller Verein, koja je regionalno orijentirana i fokusirana na teme poboljšanja i postizanja izvrsnosti u poslovanju poduzeća različitih industrija. Ovlašteni je interni revizor za banke, financijske institucije i informacijske sustave te certificirani konzultant Mreže konzultanata HAMAG-BICRO-a za područja: poslovnog planiranja, financija, organizacije i poslovnog upravljanja. Lokalni je konzultant Europske banke za obnovu i razvoj - EBRD. Veći broj godina je kao viši predavač predavao na AACSB akreditiranoj poslovnoj školi, a među brojnim fakultetima i poslovnim školama predaje i u Njemačkoj na ESB Business School u Reutlingenu i na CBS International Business School u Mainzu. Također vrlo često predaje na otvorenim i in-house edukacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.

Davor Katavić
 

Davor Katavić, dipl. oec. je konzultant i direktor tvrtke Desiderius consulting d.o.o. za savjetovanje. Kao stručnjak za zdravstvene financije trenutno je fokusiran na poslovno savjetovanje javnih i privatnih dionika zdravstvenih sustava u regiji, s naglaskom na povećanje učinkovitosti i postizanje financijske održivosti. U dosadašnjoj karijeri bio je zamjenik direktora u Udruzi poslodavaca u zdravstvu Hrvatske, pomoćnik ministra zdravlja, zamjenik ravnatelja Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, direktor financija i računovodstva (Sika Croatia), voditelj računovodstva (Zagrebačka pivovara) i koordinator financija (Franck).

 
 
PRIJAVNICA
475,00 EUR + PDV
 
3.578,89 kn + PDV
 
NAČIN POHAĐANJA
 
POPUSTI
  • 5%
    za naše dosadašnje polaznike
  • 5%
    na višednevne edukacije za CFM Club članove
  • 10%
    na jednodnevne edukacije za CFM Club članove
  • 10%
    za 2 polaznika iz istog poduzeća
  • 15%
    za 3 i više polaznika iz istog poduzeća
  • *Popusti se ne zbrajaju te je prilikom prijave potrebno u polju „Napomena“ navesti osnovu po kojoj se ostvaruje mogući popust
 
IN-HOUSE EDUKACIJE

Postoji mogućnost organizacije In-house edukacije.
Kontaktirajte nas
za dodatne informacije i ponudu.

 
Sve edukacije
 Aktualne edukacije