Procesni model financija
Ponedjeljak, 06.03.2023.
Zagreb
Srijeda, 01.03.2023.

Opis:
Procesni model financija služi za dokumentiranje, analizu i oblikovanje procesa financija, i isto tako kao potpora za raspravljanje o njima te njihovo unapređenje. Ovaj model predstavlja prvi izrađeni sveobuhvatni procesni model u području financija. Procesni model financija razvijen je u okviru stručne radne grupe iskusnih profesionalaca iz područja računovodstva, poreza i riznice, a pod vodstvom Horváth & Partners, ugledne konzultantske tvrtke iz Njemačke koja je partner Poslovne učinkovitosti za brojne projekte.
Procesni model financija strukturira aktivnosti računovodstva, poreza i riznice određujući pojedinačno ciljeve, sadržaje, inpute i rezultate za financijske procese.
Zahvaljujući sažetom, pragmatičnom i standardiziranom opisu procesa, ovaj model predstavlja idealan instrument za primjenu u praksi, neovisno o kojoj veličini organizacije i vrsti djelatnosti se radi.
Procesni model financija je hijerarhijski strukturiran. Financije kao proces na 1. procesnoj razini u okviru procesne sheme obuhvaća 10 glavnih procesa u financijama (2. procesna razina). Procesi 1. razine se u pravilu u poslovnoj praksi označavaju kao poslovni procesi ili procesi organizacije. Na ovoj radionici će biti predstavljeni procesi kontrolinga do razine potprocesa (3. procesna razina).
Ciljevi:
Da se osigura polaznicima da:
• razumiju kako koristiti standardni prikaz za procese financija
• korištenjem procesnog modela financija brzo objasne procese u financijama
• unaprijede postojeće vlastite koncepte korištenjem procesnog modela financijama.
Kome je namijenjena:
Ova specijalistička radionica namijenjena je menadžmentu i specijalistima u financijama odnosno računovodstvu, porezima i riznicima, kao i u kontrolingu, internoj i eksternoj reviziji i procesnom menadžementu, te svima koji žele unaprijediti efektivnost i efikasnost procesa u financijama.
Metode rada:
Polaznici edukacije će steći znanja i vještine kroz predavanje, demonstracijske prikaze, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad sa drugim polaznicima i trenerom.
SADRŽAJ I RASPORED:
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Financije i procesni model financija
- Pozicioniranje financija u procesnom modelu poduzeća
- Procesni model financija – značaj i korisnost
- Strategija financija
- Diskusija i praktični savjeti iz prakse: Organizacija funkcije financija i procesa financija
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Glavni procesi u financijama I
- Računovodstvo kupaca
- Računovodstvo dobavljača
- Računovodstvo obračuna plaća i putovanja
- Računovodstvo dugotrajne imovine
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Glavni procesi u financijama II
- Računovodstvo glavne knjige
- Računovodstvo konsolidacije
- Porezi
- Riznica
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Glavni procesi u financijama III
- Interna kontrola
- Kontinuirano unaprjeđenje organizacije, procesa, instrumenata i sustava
- Diskusija i praktični savjeti iz prakse: Unapređenje procesa računovodstva, poreza i riznice

Danijela Šarić Lukačić, dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, zaposlena je kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o. Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva i financija, vođenja projekata, financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja, a koje je stekla u bankarskom sektoru te na rukovodećoj poziciji u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala te stekla nekoliko certifikata. Posjeduje Certifikat Controller Akademie, Certifikat ATTF International Compliance - Foundation Level te je međunarodno certificirani HICHERT®IBCS Analyst. Od posebnog interesa su joj područja strateškog i operativnog planiranja te upravljanja poslovnim procesima. Tijekom svoje karijere vodila je brojne projekte i posjeduje značajna znanja i iskustva u vođenju projekata vezanih uz razvoj sustava unutarnjih kontrola što obuhvaća izradu strateških i operativnih planova, utvrđivanje ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI), upravljanja rizicima, dizajn i implementaciju poslovnih procesa itd. Također je vodila projekt implementacije ERP rješenja i implementacije kontrolinga. Piše stručne članke te je zamjenica urednika časopisa "Kontroling, financije i menadžment".