Datum i mjesto održavanja:
Ponedjeljak, 20.03.2023.  -  Utorak, 21.03.2023.
Zagreb
Rok za prijavu:
Srijeda, 15.03.2023.
 
Kontroling u hotelijerstvu i turizmu

OPIS:
Kako u praksi ugostiteljskih, hotelskih i turističkih tvrtki, u uvjetima recesije i rastuće konkurencije, upravljati održivom konkurentnošću rezultata poslovanja po segmentima, prema istim Jedinstvenim standardima svjetske industrije smještaja / Uniform System of Accounts for the Lodging Industry – USALI. Zbog nužnosti upravljanja cjelovitim poslovanjem po segmentima te zbog istog mjerenja i ocjenjivanja prema jedinstvenom svjetskom sustavu u praksi, ova edukacija je usmjerena na praktično usvajanje istih standarda i know-how, kojima se na tržištu iskazuje poslovni rezultat, prema područjima pojedinačne i zajedničke odgovornosti menadžmenta i zaposlenika. 


CILJEVI:
Polaznici radionice Kontrolinga bit će u stanju unaprijediti praksu upravljanja održivom konkurentnošću u tvrtki prema modelu poboljšanja poslovnog rezultata i uspjeha tvrtke, kao temeljnog cilja poslovanja. Prepoznat će ulogu Kontrolinga, kao važnog dijela Uprave, koji mora integrirati upravljanje: financija, računovodstva, kontrole troškova, nabave, zaprimanja i skladištenja te informatičke sustave u cjelovito upravljanje poslovanjem po – USALI, koji razlikuje prihodne i troškovne Odjele ili posebne račune prihoda – troškova, koji se grupiraju na razini Odjela, profitnog centra - PC, d.o.o. / d.d. 


METODE RADA:
Polaznici će sadržaje i vještine kontrolinga usvojiti prema prikazu najbolje prakse i metodi sustavnog propisivanja standarda, pravila i postupaka (SPP) Kontrolinga za rad i upravljanje poslovanjem svih uključenih. Izvode se praktične vježbe te diskusija s polaznicima i trenerom. 


KOME JE NAMIJENJENA:
Vlasnicima, menadžmentu ugostiteljskih, hotelskih i turističkih tvrtki te specijalistima i zaposlenicima u kontrolingu, informatici, reviziji, financijama, računovodstvu, nabavi.

 

SADRŽAJ I RASPORED RADIONICE:

1. DAN

08:30 - 09:00  Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30  Kontroling i upravljanje konkurentnošću branda ugostiteljsko turističkog proizvoda

  • Organizacija Kontrolinga kao dio Uprave
  • Mreža sustava Kontrolinga tvrtke
  • Glavni zadaci odjela Kontrolinga i MIS
  • Organizacijske jedinice i područja odgovornosti u organizaciji tvrtke

PRAKTIČNA VJEŽBA: Opisi radnih mjesta u odjelu Kontroling 

10:30 - 10:45  Pauza za kavu
10:45 - 12:15  Organizacija Kontrolinga i planiranje prema – USALI, Izvještaji Menadžerskog izvještajnog sustava - MIS

  • Priručnik za uvođenje USALI u tvrtku
  • Prilagodba Kontnog plana prema zahtjevima USALI
  • Priručnik za organizaciju Menadžerskog Izvještajnog sustava – MIS
  • Priručnik za Dugoročno i Godišnje Poslovno planiranje

PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada opće strukture planiranja, organiziranja i izvještavanja prema odjelnim izvještajima i Računima dobiti i gubitka za ugostiteljsko turističku tvrtku 

12:15 - 13:15  Pauza za ručak
13:15 - 14:45  Menadžerski izvještajni sustav – MIS – I. dio

  • Dnevni izvještaji o poslovanju
  • Mjesečni Račun dobiti i gubitka
  • Mjesečni izvještaj Direktora o Računu dobiti i gubitka

PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada menadžerskih izvještaja

14:45 - 15:00  Pauza za kavu
15:00 - 16:30  Menadžerski izvještajni sustav – MIS – II. dio

  • Odjelni izvještaji
  • Tijek gotovine
  • Obrazloženje odstupanja, ocjena uspjeha

PRAKTIČNA VJEŽBA: Izbor odjelnih izvještaja / računa prema USALI u Vašoj tvrtki

 

2. DAN

09:00 - 10:30  Podsjetnik za kontrolera upravljanja

  • Upitnik za računovodstveno upravljačku i internu kontrolu
  • Planovi (budžeti) i prognoze
  • Izvještavanje

PRAKTIČNA VJEŽBA: Pravila za obračun i knjiženje

10:30 - 10:45  Pauza za kavu
10:45 - 11:00  Nabava – Sadržaj

  • Uvod u nabavu, zaprimanje i skladištenje, kontrola troškova
  • Nabava: Zadaci nabave, objedinjena nabava d.d. / d.o.o., nabava u objektu / PC, odjelu, specifikacije proizvoda, cjenovna konkurentnost ponude, odabir dobavljača, postupci naručivanja

PRAKTIČNA VJEŽBA: Primjer alternativnog opisa softvera za programski modul nabave u integralnom informacijskom sustavu hotelske industrije 

12:15 - 13:15  Pauza za ručak
13:15 - 14:45  Zaprimanje i skladištenje – Sadržaj

  • Izvještavanje i suradnja
  • Vanjski i unutarnji prostor zaprimanja i skladištenja
  • Artikli i količine na skladištu
  • Raspoređivanje troškova

PRAKTIČNA VJEŽBA: Zaprimanje i skladištenje

14:45 - 15:00  Pauza za kavu
15:00 - 16:30  Kontrola troškova – Sadržaj

  • Uvod u kontrolu troškova
  • Mjesečni izvještaj kontrole troškova
  • Ključni rezultati poslovanja prema USALI u hrvatskim hotelima

PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada sažetka obrasca upitnika za kontrolera upravljanja u Vašoj organizaciji

 
Nikola Karamarko
 

dr. sc. Nikola Karamarko, dipl. oec. hotelijerstva i turizma, ugostitelj i hotelijer, magistrirao je na studiju ”Upravljanje kvalitetom u hotelijerstvu i turizmu”, a obranio je doktorsku disertaciju na temu “Branding ugostiteljsko-turističkih proizvoda kao preduvjet konkurentnosti hrvatskog turizma”. Od 1977. do 1996. godine je generalni direktor Grand hotela Adriatic d.d. i Opatijskog kongresnog centra. Od 1996. g. formira i radi kao direktor operacija, u prvoj hrvatskoj međunarodnoj management tvrtki Hrvatski hoteli i ljetovališta - Croatian Hotels and Resorts za Zagrebačku banku. Od 1998. je generalni direktor Hoteli Milenij Opatija u Deluxe Colection branda World Hotels. Od 2001. je Generalni direktor i predsjednik Uprave Liburnia Riviera Hoteli d.d. Opatija, a od 2004. vlasnik je i samostalni konzultant u Karamarko consultingu za hotelijerstvo i turizam. Usavršavao je ugostiteljski menadžment u tvrtki Harrods u Londonu. Završio je menadžment trening 2002. g. s Carl Duisberg Gesellschaft e.v. i njemačkim ekspertima za «Menadžment saniranja i restrukturiranja hrvatskih hotelskih poduzeća» te treninge za savjetnike EBRD TAM/ BAS Programi u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi. Certificirani je konzultant HAMAG-a.Upravljanje razvojem i poslovanjem sa održivom konkurentnošću i izgradnjom branda te uvođenjem  Kontrolinga u ugostiteljsko turističke tvrtke započeo je od 1997. godine, prema istim Jedinstvenim standardima (ob)računa svjetske smještajne industrije – Uniform System of Accounts for the Lodging Industry (USALI).

 
 
 
Sve edukacije
 Aktualne edukacije