Kontroling u hotelijerstvu i turizmu
Ponedjeljak, 20.03.2023. - Utorak, 21.03.2023.
Zagreb
Srijeda, 15.03.2023.

OPIS:
Kako u praksi ugostiteljskih, hotelskih i turističkih tvrtki, u uvjetima recesije i rastuće konkurencije, upravljati održivom konkurentnošću rezultata poslovanja po segmentima, prema istim Jedinstvenim standardima svjetske industrije smještaja / Uniform System of Accounts for the Lodging Industry – USALI. Zbog nužnosti upravljanja cjelovitim poslovanjem po segmentima te zbog istog mjerenja i ocjenjivanja prema jedinstvenom svjetskom sustavu u praksi, ova edukacija je usmjerena na praktično usvajanje istih standarda i know-how, kojima se na tržištu iskazuje poslovni rezultat, prema područjima pojedinačne i zajedničke odgovornosti menadžmenta i zaposlenika.
CILJEVI:
Polaznici radionice Kontrolinga bit će u stanju unaprijediti praksu upravljanja održivom konkurentnošću u tvrtki prema modelu poboljšanja poslovnog rezultata i uspjeha tvrtke, kao temeljnog cilja poslovanja. Prepoznat će ulogu Kontrolinga, kao važnog dijela Uprave, koji mora integrirati upravljanje: financija, računovodstva, kontrole troškova, nabave, zaprimanja i skladištenja te informatičke sustave u cjelovito upravljanje poslovanjem po – USALI, koji razlikuje prihodne i troškovne Odjele ili posebne račune prihoda – troškova, koji se grupiraju na razini Odjela, profitnog centra - PC, d.o.o. / d.d.
METODE RADA:
Polaznici će sadržaje i vještine kontrolinga usvojiti prema prikazu najbolje prakse i metodi sustavnog propisivanja standarda, pravila i postupaka (SPP) Kontrolinga za rad i upravljanje poslovanjem svih uključenih. Izvode se praktične vježbe te diskusija s polaznicima i trenerom.
KOME JE NAMIJENJENA:
Vlasnicima, menadžmentu ugostiteljskih, hotelskih i turističkih tvrtki te specijalistima i zaposlenicima u kontrolingu, informatici, reviziji, financijama, računovodstvu, nabavi.
SADRŽAJ I RASPORED RADIONICE:
1. DAN
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Kontroling i upravljanje konkurentnošću branda ugostiteljsko turističkog proizvoda
- Organizacija Kontrolinga kao dio Uprave
- Mreža sustava Kontrolinga tvrtke
- Glavni zadaci odjela Kontrolinga i MIS
- Organizacijske jedinice i područja odgovornosti u organizaciji tvrtke
PRAKTIČNA VJEŽBA: Opisi radnih mjesta u odjelu Kontroling
10:30 - 10:45 Pauza za kavu
10:45 - 12:15 Organizacija Kontrolinga i planiranje prema – USALI, Izvještaji Menadžerskog izvještajnog sustava - MIS
- Priručnik za uvođenje USALI u tvrtku
- Prilagodba Kontnog plana prema zahtjevima USALI
- Priručnik za organizaciju Menadžerskog Izvještajnog sustava – MIS
- Priručnik za Dugoročno i Godišnje Poslovno planiranje
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada opće strukture planiranja, organiziranja i izvještavanja prema odjelnim izvještajima i Računima dobiti i gubitka za ugostiteljsko turističku tvrtku
12:15 - 13:15 Pauza za ručak
13:15 - 14:45 Menadžerski izvještajni sustav – MIS – I. dio
- Dnevni izvještaji o poslovanju
- Mjesečni Račun dobiti i gubitka
- Mjesečni izvještaj Direktora o Računu dobiti i gubitka
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada menadžerskih izvještaja
14:45 - 15:00 Pauza za kavu
15:00 - 16:30 Menadžerski izvještajni sustav – MIS – II. dio
- Odjelni izvještaji
- Tijek gotovine
- Obrazloženje odstupanja, ocjena uspjeha
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izbor odjelnih izvještaja / računa prema USALI u Vašoj tvrtki
2. DAN
09:00 - 10:30 Podsjetnik za kontrolera upravljanja
- Upitnik za računovodstveno upravljačku i internu kontrolu
- Planovi (budžeti) i prognoze
- Izvještavanje
PRAKTIČNA VJEŽBA: Pravila za obračun i knjiženje
10:30 - 10:45 Pauza za kavu
10:45 - 11:00 Nabava – Sadržaj
- Uvod u nabavu, zaprimanje i skladištenje, kontrola troškova
- Nabava: Zadaci nabave, objedinjena nabava d.d. / d.o.o., nabava u objektu / PC, odjelu, specifikacije proizvoda, cjenovna konkurentnost ponude, odabir dobavljača, postupci naručivanja
PRAKTIČNA VJEŽBA: Primjer alternativnog opisa softvera za programski modul nabave u integralnom informacijskom sustavu hotelske industrije
12:15 - 13:15 Pauza za ručak
13:15 - 14:45 Zaprimanje i skladištenje – Sadržaj
- Izvještavanje i suradnja
- Vanjski i unutarnji prostor zaprimanja i skladištenja
- Artikli i količine na skladištu
- Raspoređivanje troškova
PRAKTIČNA VJEŽBA: Zaprimanje i skladištenje
14:45 - 15:00 Pauza za kavu
15:00 - 16:30 Kontrola troškova – Sadržaj
- Uvod u kontrolu troškova
- Mjesečni izvještaj kontrole troškova
- Ključni rezultati poslovanja prema USALI u hrvatskim hotelima
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada sažetka obrasca upitnika za kontrolera upravljanja u Vašoj organizaciji
_100_140_s_c1.jpg)
dr. sc. Nikola Karamarko, dipl. oec. hotelijerstva i turizma, ugostitelj i hotelijer, magistrirao je na studiju ”Upravljanje kvalitetom u hotelijerstvu i turizmu”, a obranio je doktorsku disertaciju na temu “Branding ugostiteljsko-turističkih proizvoda kao preduvjet konkurentnosti hrvatskog turizma”. Od 1977. do 1996. godine je generalni direktor Grand hotela Adriatic d.d. i Opatijskog kongresnog centra. Od 1996. g. formira i radi kao direktor operacija, u prvoj hrvatskoj međunarodnoj management tvrtki Hrvatski hoteli i ljetovališta - Croatian Hotels and Resorts za Zagrebačku banku. Od 1998. je generalni direktor Hoteli Milenij Opatija u Deluxe Colection branda World Hotels. Od 2001. je Generalni direktor i predsjednik Uprave Liburnia Riviera Hoteli d.d. Opatija, a od 2004. vlasnik je i samostalni konzultant u Karamarko consultingu za hotelijerstvo i turizam. Usavršavao je ugostiteljski menadžment u tvrtki Harrods u Londonu. Završio je menadžment trening 2002. g. s Carl Duisberg Gesellschaft e.v. i njemačkim ekspertima za «Menadžment saniranja i restrukturiranja hrvatskih hotelskih poduzeća» te treninge za savjetnike EBRD TAM/ BAS Programi u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi. Certificirani je konzultant HAMAG-a.Upravljanje razvojem i poslovanjem sa održivom konkurentnošću i izgradnjom branda te uvođenjem Kontrolinga u ugostiteljsko turističke tvrtke započeo je od 1997. godine, prema istim Jedinstvenim standardima (ob)računa svjetske smještajne industrije – Uniform System of Accounts for the Lodging Industry (USALI).