Kontroling organizacijskih funkcija (proizvodnja, nabava, prodaja, marketing)
Petak, 15.12.2023.
Zagreb
Utorak, 12.12.2023.

Opis:
U vremenu globalizacije tržišta i konkurentne ponude proizvoda i usluga sve je izraženiji trend fokusiranja na potrebe kupaca i prilagođavanja ponude njihovim potrebama. Za očuvanje i stvaranje dodatne vrijednosti poduzeća važna je pravilna upotreba alata za unaprjeđenje procesa nabave, proizvodnje, prodaje i marketinga. Ova edukacija daje sažeti pregled aktivnosti koje treba obuhvaćati kontroling u nabavi, proizvodnji, prodaji i marketingu, u cilju povezivanja pojedinačnih informacija o proizvodima i uslugama s cjelovitim poslovnim rezultatima poduzeća.
Ciljevi:
Na konkretnim primjerima iz prakse pojasniti će se višedimenzionalnost u planiranju poslovanja u proizvodnom ili uslužnom poduzeću i izvještavanje o troškovima pojedinačnih proizvoda ili uslužnih linija. Edukacija također ima za cilj povezati kalkulacije cijene koštanja pojedinačnih proizvoda ili usluga s propisanim financijskim izvještajima poduzeća. Polaznici edukacije steći će razumijevanje koncepta, metodologije i instrumenata kontrolinga u nabavi, prodaji i marketingu te će moći samostalno koristiti navedene instrumente u praksi.
Metode rada:
Polaznici edukacije će steći znanja i vještine kroz predavanje, demonstracijske prikaze, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad sa drugim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, prodaji, nabavi i marketingu, menadžmentu proizvodnje kao iI specijalistima u reviziji, financijama i računovodstvu.
SADRŽAJ I RASPORED
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Posebne značajke kontrolinga u proizvodnom i uslužnom poduzeću
- Proces kontrolinga u proizvodnom vs. uslužnom poduzeću
- Planiranje i utrošci proizvodnih resursa
- Rasčlanjivanje troškova u proizvodnji i procesu kreiranja usluga
Praktična vježba: Analiza učinaka koji su nastali donošenjem naših poslovnih odluka
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Planiranje i optimizacija asortimana proizvoda i usluga
- Optimizacija asortimana – plan prodaje
- Ograničenja u planiranju rezultata
- Prijedlog rješenja i korektivne akcije
Praktična vježba: Zaključna analiza i ocjena pomaka u financijskim pokazateljima
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Uloga kontrolinga u nabavi
- Kontroling u nabavi: nabava kao poluga za ostvarenje dobiti, mjerenje uspješnosti, benchmarking i pokazatelji
- Upravljanje portfeljem u nabavi
- Uspostavljanje sustava pokazatelja, planiranje nabave i Make-or-Buy odlučivanje
- Upravljanje dobavljačima i odabrane teme: upravljanje rizicima, rani utjecaj na nastanak troškova, analiza lanca vrijednosti, Design to Cost
Praktična vježba: organizacija kontrolinga u nabavi
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Uloga kontrolinga u prodaji i marketingu
- Strateško i operativno planiranje prodaje
- Analiza prodaje (analiza prodajnih prilika, analiza kupaca, proračun očekivane vrijednosti od prodaje)
- Vrednovanje elemenata marketinškog budžeta
- Povezanost kontribucijske marže proizvoda/usluga s marketinškim troškovima
Praktična vježba: planiranje prodajnih aktivnosti
Ova specijalistička radionica je dio specijalističkog kontroling programa Kontroling akademija Poslovna učinkovitost, certificiranog od strane International Group of Controlling.

Branko Grubić, univ. spec. oec., završio je specijalistički studij iz kontrolinga na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Ima dugogodišnje profesionalno iskustvo vezano uz poslove plana, analize i kontrolinga. Većinu radnog iskustva stekao je u Petrokemiji d.d. Kutina radeći kao Glavni analitičar i Direktor kontrolinga. Od 2018. godine, savjetnik je Uprave društva za strategiju i razvoj. U prethodnom razdoblju vodio je, ili bio član, stručnih timova na različitim složenim poslovnim projektima, dubinskim analizama te programima restrukturiranja i strateškog razvoja. U segmentu edukacije i osposobljavanja vodio je brojne radionice na temu uvođenja kontrolinga u proizvodnom poduzeću, kontrolinga proizvoda i usluga te strateške analize uže i šire poslovne okoline poduzeća.

Danijela Šarić Lukačić, dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, zaposlena je kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o. Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva i financija, vođenja projekata, financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja, a koje je stekla u bankarskom sektoru te na rukovodećoj poziciji u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala te stekla nekoliko certifikata. Posjeduje Certifikat Controller Akademie, Certifikat ATTF International Compliance - Foundation Level te je međunarodno certificirani HICHERT®IBCS Analyst. Od posebnog interesa su joj područja strateškog i operativnog planiranja te upravljanja poslovnim procesima. Tijekom svoje karijere vodila je brojne projekte i posjeduje značajna znanja i iskustva u vođenju projekata vezanih uz razvoj sustava unutarnjih kontrola što obuhvaća izradu strateških i operativnih planova, utvrđivanje ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI), upravljanja rizicima, dizajn i implementaciju poslovnih procesa itd. Također je vodila projekt implementacije ERP rješenja i implementacije kontrolinga. Piše stručne članke te je zamjenica urednika časopisa "Kontroling, financije i menadžment".