Komunikacijske vještine
Ponedjeljak, 17.04.2023. - Utorak, 18.04.2023.
Zagreb
Četvrtak, 13.04.2023.
Opis:
Veliki broj problema u organizacijama, obiteljima i grupama nastaje zbog loše ili nedostatne komunikacije. Vjerojatno ste i sami u mnogo situacija izrekli nešto poput: ”Uopće ne slušaš što ti govorim!”, ili osvijestili da se neka problematična situacijama mogla izbjeći – samo da se o tome na vrijeme komuniciralo. Komunikacija zapravo predstavlja složeni proces prijenosa ili razmjene informacija između dvoje ili više ljudi. Ona postaje učinkovita, ako poruka od izvora/pošiljatelja do primatelja stigne sržno neizmijenjena, ako je on razumije i vjeruje joj te ako ispravno procijeni njenu važnost.
Ciljevi:
Osvijestiti kompleksnost komunikacijskog procesa i što sve utječe na uspješnost komunikacije te uvježbati aktivno slušanje, nedvosmisleno izražavanje s posebnim naglaskom na davanja povratne informacije (feedbacka), koji su osnova za građenje odnosa i postizanje dobrih poslovnih rezultata.
Metode rada:
Metode rada uključuju interaktivnI pristup, demonstracije, učenje po modelu i učenje temeljeno na iznošenju osobnog iskustva, praktične vježbe, diskusije, individualni i grupni rad. Polaznici između termina treninga dobivaju zadatke kako bi u praksi uvježbavali usvojeno. Na početku idućeg termina radionice najprije se reflektiramo za zadatke koje su sudionici provodili u praksi.
Sadržaj i raspored
1. DAN
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Što je komunikacija?
- Zašto komuniciramo?
- Važnost komunikacije
- Komunikacijska osmica - što je unutarnja reprezentacija i zašto je važna kao preduvjet dobre komunikacije
Praktične vježbe: “Direktorica” – osvještavanje prepreka u komunikaciji
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Koje su prepreke kvalitetne komunikacije?
- Ulazni faktori - utjecaj percepcije (perceptivni kanali), emocija, generalizacija, iskustva
- Vježbe za osvještavanje faktora koji oblikuju komunikaciju
- Faktori obrade – projekcije, prerano zaključivanja
Praktične vježbe: «Činjenice ili predodžbe» - vježba za osvještavanje čestine projiciranja
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Neverbalna komunikacija
- Što sve spada u neverbalnu komunikaciju i najvažniji neverbalni znakovi
- Paraverbalna komunikacija (važnost u telefonskoj komunikacije)
- Utisak u komunikaciji
- Fenomen “zrcaljenja”
Praktične vježbe: “Moj model” – modeliranje u području neverbalne i paraverbalne komunikacije
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Komunikacijski šumovi
- Vježbe za osvještavanje šumova u komunikaciji (distorzija, brisanje, poopćavanje)
- Aktivno slušanje
- Karakteristike aktivnog slušanja vs. pasivno slušanje
Praktične vježbe: “Daj mi uputu”; TAS upitnik - vježbe za osvještavanje važnosti aktivnog slušanja.
2. DAN
09:00 - 10:30 Temeljne pretpostavke uspješne komunikacije
- Načelo jasnoće i jednostavnosti
- Korištenje prostora kao komunikacijskog medija
- Perceptivni stilovi: načini razmišljanja, primanja i davanja informacije
Praktične vježbe: «VAK tablica» - detektiranje i pristup različitim perceptivnim stilovima
10:30 - 10:45 Pauza za kavu
10:45 - 12:15 Što komuniciramo?
- Poruka vs. Riječi
- Što komuniciramo (želje vs. potrebe)
- Hijerarhija potreba
- Moć riječi i toksične riječi: kako ih izbjeći
Praktične vježbe: “Prepoznaj potrebu u podlozi” – prepoznavanje i komunikacija potreba
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Kako do konstruktivne komunikacije i izbjegavanja konflikata
- Nastanak i faze u razvoju konflikata
- Kako izgraditi rapor (usklađivanje) – skladan i učinkovit odnos s kolegama na svim razinama
- Fleksibilnost i kreativnost u komunikaciji
Praktične vježbe: Svakodnevni primjeri konflikata i transformacija istih po NVC metodi
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Komunikacijske uloge
- Vrste komunikacijskih uloga
- Karakteristični obrasci za pojedinu ulogu (ublaživač / optuživač / pametnjaković / ometalo)
- Kako komunicirati s manipulatorom
- Otvorena, direktna komunikacija
Praktične vježbe: “Konzilij” – vježba osvještavanja pojedinih uloga i njihovog utjecaje na komunikacijski proces
_100_140_s_c1.png)
Petra Grabušić, diplomirani ekonomist. Dodatno se obrazovala u području HR menadžmenta na poslovnoj akademiji u Zagrebu. Stekla je pedagoško-psihološku i andragošku izobrazbu. Kontinuirano je uključena u različite oblike učenja i usavršavanja postojećih vještina ali i stjecanja novih. Educira se i usavršava u području HR management-a i leadership-a i na međunarodnoj razini što joj omogućuje korištenje suvremenih alata na području upravljanja i razvoja ljudskih potencijala, a što uključuje organiziranje i vođenje procesa selekcije, upravljanja radnim učinkom, razvoja i implementacije sustava interne komunikacije te interne edukacije zaposlenika u odnosima s klijentima. Certificirala se kao SDI (Strength Deployment Inventory) facilitator za upotrebu i interpretaciju alata za vođenje timova, prevenciju i upravljanje konfliktima u timu te pružanje Feedback-a i komuniciranje očekivanja. Aktivni je gost predavač iz područja upravljanja ljudskim potencijalima te leadership-a i management-a na nekoliko poslovnih škola. Radila je kao voditeljica ljudskih resursa u proizvodnoj tvrtci Valoviti papir Dunapack, potom kao regionalna voditeljica ljudskih resursa KIA Motors Adria Group-e, a danas je voditeljica HR odjela za Hrvatsku u Fortuna Entertainment Group. Na rukovodečim pozicijama u ljudskim resursima radi 12 godina, a ujedno je i vlasnica tvrtke za poslovno savjetovanje.