Asertivnost
Petak, 24.11.2023.
Zagreb
Srijeda, 22.11.2023.
Opis:
U današnje vrijeme gotovo je nemoguće biti uspješan u poslu ukoliko uz stručno znanje nemamo razvijene i «meke» vještine ophođenja s klijentima. Uz općenito dobre komunikacijske vještine, za kontrolera je vrlo važno posjedovati i vještine asertivnosti. Naime, nije jednostavno izboriti se za svoje ciljeve, a da pritom ne uvrijedimo ili odbijemo klijenta. Kako reći što mislimo, što želimo, a da nas druga strana ne smatra agresivnom, nepristojnom ili odbojnom osobom? Kako se izboriti za svoja prava, bez osjećaja krivnje i straha? Kako komunicirati kada s druge strane imamo teškog, zahtjevnog klijenta? U privatnom životu vjerojatno ćemo jednostavno izbjegavati osobe koje nam ne odgovaraju, no u poslu je to mnogo teže, čak i nemoguće.
Istraživanja su pokazala kako su asertivne osobe generalno zadovoljnije, pokazuju nižu razinu stresa, te su uspješnije u postizanju zadanih ciljeva. Upravo navedenim pitanjima i konkretnim tehnikama koje možete primjenjivati u svakodnevnoj praksi bavit ćemo se na ovoj radionici.
Ciljevi:
Polaznici će nakon ove radionice naučiti i razumjeti što je to asertivnost te na koji način se može razvijati. Osvijestit će vlastite emocionalne reakcije i obrasce (ne)asertivnog ponašanja te obrasce svojih klijenata. Naučit će i uvježbati kako efikasno koristiti strategije asertivnog ponašanja te kako komunicirati s teškim, zahtjevnim klijentom. Naučit će i uvježbati kako postaviti vlastite granice, a da pritom ne narušavamo tuđe te kako uspostaviti i održati uspješnu komunikaciju sa zahtjevnim klijentom. Također će naučiti kako kroz asertivnost možemo pospješiti vlastito samopoštovanje i samopouzdanje.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične interaktivne vježbe, grupnu diskusiju, razmjenu znanja i iskustva s trenerom i ostalim polaznicima, te kroz igre simulacije primjera iz svakodnevne prakse.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, reviziji, financijama i računovodstvu.
SADRŽAJ I RASPORED
08:30-09:00 Prijava i preuzimanje materijala
09:00-10:30 Što je zapravo asertivnost?
- Definicija asertivnosti
- Samoprocjena: upitnik asertivnosti
- Koja su temeljna asertivna prava?
- Zašto razvijati asertivnost?
- Povezanost asertivnosti i samopoštovanja
PRAKTIČNA VJEŽBA: Upitnik asertivnosti (samoprocjena)
10:30-10:45 Pauza za kavu
10:45-12:15 Stilovi ponašanja: agresija – pasivnost - asertivnost
- Agresivno, pasivno i neasertivno ponašanje
- Povezanost neasertivnosti, agresije i pasivnosti
- Uzroci neaseritivnosti: Zašto smo u mnogim situacijama neasertivni?
- Misli koje potiću asertivnost
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada osobnih/individualiziranih kartica s adaptivnim odgovorima
12:15-13:15 Pauza za ručak
13:15-14:45 Tehnike asertivnog komuniciranja
- Potrebe i asertivnost
- Kako neverbalna komunikacija utječe na našu asertivnost?
- Aktivno slušanje i tehnika JA rečenica
- Tehnika pokvarene ploče
- Humor kao korisna tehnika
PRAKTIČNA VJEŽBA: Primjena navedenih tehnika na osobnim primjerima
14:45-15:00 Pauza za kavu
15:00-16:30 Ophođenje s teškim/zahtjevnim klijentima
- Kako prepoznati teškog/zahtjevnog klijenta?
- Tehnike komuniciranja s manipulatorom
- Kako reći NE, a da ne odbijemo klijenta?
- Situacije iz svakodnevne prakse koje zahtijevaju asertivnost
PRAKTIČNA VJEŽBA: Igranje uloga (simulacija situacija iz prakse, te vježbanje adaptivnih obrazaca i korisnih asertivnih tehnika)
_100_140_s_c1.png)
Petra Grabušić, diplomirani ekonomist. Dodatno se obrazovala u području HR menadžmenta na poslovnoj akademiji u Zagrebu. Stekla je pedagoško-psihološku i andragošku izobrazbu. Kontinuirano je uključena u različite oblike učenja i usavršavanja postojećih vještina ali i stjecanja novih. Educira se i usavršava u području HR management-a i leadership-a i na međunarodnoj razini što joj omogućuje korištenje suvremenih alata na području upravljanja i razvoja ljudskih potencijala, a što uključuje organiziranje i vođenje procesa selekcije, upravljanja radnim učinkom, razvoja i implementacije sustava interne komunikacije te interne edukacije zaposlenika u odnosima s klijentima. Certificirala se kao SDI (Strength Deployment Inventory) facilitator za upotrebu i interpretaciju alata za vođenje timova, prevenciju i upravljanje konfliktima u timu te pružanje Feedback-a i komuniciranje očekivanja. Aktivni je gost predavač iz područja upravljanja ljudskim potencijalima te leadership-a i management-a na nekoliko poslovnih škola. Radila je kao voditeljica ljudskih resursa u proizvodnoj tvrtci Valoviti papir Dunapack, potom kao regionalna voditeljica ljudskih resursa KIA Motors Adria Group-e, a danas je voditeljica HR odjela za Hrvatsku u Fortuna Entertainment Group. Na rukovodečim pozicijama u ljudskim resursima radi 12 godina, a ujedno je i vlasnica tvrtke za poslovno savjetovanje.