25. 04. 2024.
Strategija inovacija - Franck

Marko Njavro, Group COO, Franck, u kratkom intervjuu predstavio je oblikovanje inovacijske strategije, a o ovoj temi će detaljnije biti govora na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.

 

Kako se provodi analiza konkurencije u svrhu oblikovanja inovacijske strategije?

Kombinacijom internog praćenja situacije na terenu i eksternih istraživanja, poput Nielsena npr. No za kreiranje prave inovacijske strategije analiza konkurencije je samo dio priče, jednako su važni aktualni (i najbolja moguća procjena budućih) trendova potreba potrošača i naših partnera, u svim kanalima prodaje (Horeca, Retail, B2B…).

Koje su razlike između inovacija u proizvodima i inovacija u procesima?

Inovacije procesa su dominantno pogled prema unutra, da vidimo sto unutar kompanije možemo inovirati kako bi bili efikasniji, brzi, bolje koordinirani. Te inovacije ne moraju nužno uključivati kupce i potrošače, a potrebno je uključiti ponekad i cijelu organizaciju u uspješno provođenje takvih inovacija. Kod proizvodnih inovacija pričamo o pogledu prema van, dakle obavezno moramo uključiti kupce i potrošače, ili dio njih, te analizirati njihove sadašnje ili buduće potrebe kako bi im ponudili najbolju moguću inovaciju.

Kako se brze promjene u potrošačkim preferencijama odražavaju na strategije inovacija?

Sve se odvija brže, potrošačke navike se mijenjaju brze nego ikada ali i lojalnost je na vrlo niskim razinama, sto za inovacije nije lose. Zbog takvih okolnosti potrebno je biti sto hrabriji u postavljanju pretpostavki na temelju kojih će se lansirati neka inovacija, ali isto tako i sto realniji u ocjenjivanju uspješnosti inovacije nakon sto je ista već na tržištu.

Kako se upravlja timovima unutar organizacije kako bi potaknuli inovacije?

Inovacije moraju imati jasnu i razumljivu ulogu u strategiji organizacije, mora postojati jasno definiran i strukturiran proces upravljanja inovacijama, a osim toga jedan dio organizacije (uglavnom iz komercijalnih timova) mora imati inovacijske ciljeve u svojim individualnim ciljevima za ocjenjivanje uspješnosti i ostvarivanje bonusa. 

Kako se korporativna kultura može oblikovati kako bi podržavala inovacije?

Korporativna kultura može biti veliki poticaj za kreiranje inovacija, ovisno o tome u kakvoj je situaciji kompanija te tome kako se kultura definira i komunicira tj. provodi u organizaciji. Ako kompanija ima tehnološke preduvjete za lansiranje inovacija koje su procijenjene kao potentne, postavljanje ciljeva i nagrađivanje s fokusom na inovacije usmjerene ka kupcima i potrošačima može napraviti veliku razliku. U suprotnom se kompanija treba fokusirati na unapređenje tehnologije i internih procesa kako bi uopće došla na adekvatnu razinu za kvalitetno inoviranje. U tom slučaju i korporativna kultura treba biti drugačije definirana. No u svakom slučaju kultura kompanije, pored jasno definirane Vizije, Misije i Strategije kompanije, predstavlja jedan od ključnih pokretača rasta biznisa, pa tako i inovacija.  

 

Više o temi strategija inovacija na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.
 
 
Sve objave
 Novosti
 Novosti - Arhiva